NoWorrIT serviceavtal

Säker it-drift till en fast månadskostnad - för både stora och små företag

Varför NoWorrit?

NoWorrit är vår kostnadseffektiva lösning för IT-drift för både stora och små företag där vi tar ett helhetsansvar för att all IT-utrustning så som laptops, mobila enheter, servrar med mera alltid är uppdaterade, optimerade och levererar kontinuerlig effektivitet till ert företag.

NoWorrit är en kostnadseffektiv och bekymmersfri IT-miljö på ert företag till en fast, konkurrenskraftig månadskostnad. NoWorrit gör det lätt att budgetera då IT-driften blir en fast, förutbestämd månatlig kostnad istället för en löpande ad-hoc kostnad.

Corepart övervakar hela företagets IT-lösning dygnet runt, året runt
Skräddarsydd IT-drift baserad på just ert företags unika behov. Logistiklösning för nyleverans eller utbyte av laptops och andra hårdvaror. Säker IT-drift genom bland annat kontinuerlig backup och skydd mot cyberattacker. När företaget utsätts för ett angrepp på IT-utrustningen ser vi till att skyddet är optimalt

Vad är NoWorrit?

Som en del av vårt helhetskoncept erbjuder vi bland annat helpdesk, fjärrstyrning av datorer, allriskförsäkringar och logistiklösningar som hjälper era användare att fortsätta vara effektiva, oavsett var i världen de befinner sig.
IT är komplext – vi gör det enkelt
​​​​​​​

Proaktivt IT-underhåll och teknisk support

NoWorrit har plats för både befintliga och nya tjänster. En helhetslösning är inte en helhetslösning om inte support och stöd för hela IT-miljön är inkluderat. Därför erbjuder NoWorrit en unik skalbarhet där både integration av ytterligare tjänster från Corepart och tjänster från befintliga leverantörer är möjligt. Tjänsten anpassas efter ert företag och endast ert unika behov sätter gränserna för NoWorrit.

Fördelarna med NoWorrit

NoWorrit verkar proaktivt för att förebygga fel och lösa problem innan  användaren hinner upptäcka eller påverkas av dem
NoWorrit säkerställer att ert företag kan fortsätta göra affärer och att produktiviteten bibehålls
Med NoWorrit får ert företag en helt egen helpdesk med spjutspetskompetens inom support och IT-drift, utan att behöva anställa personal
När problem uppstår eller olyckan är framme, var än i landet användaren befinner sig, sköter vi på Corepart både support och logistik vid mjukvaru- och hårdvarufel

Här följer de vanligaste tjänsterna som kan ingå i NoWorrit

Vi levererar en helhetslösning där du betalar en fast månadsavgift där följande kan ingå, anpassat efter ert önskemål.

Övervakning av er IT - 24/7

Corepart övervakar hela företagets IT-lösning dygnet runt, året runt. Vi verkar proaktivt för att förebygga fel och lösa problem innan användaren hinner upptäcka eller påverkas av dem.

Om olyckan är framme

Med NoWorrit får användaren hjälp betydligt snabbare än med en traditionell IT-supportfunktion. Detta tack vare vår proaktiva övervakning som ger oss tillgång till all nödvändig information om vad som har inträffat. Vilket innebär att vi direkt kan fokusera att på att lösa problemet istället för att lägga dyrbar tid på att felsöka.

Mobile Device Management

Med NoWorrit får ni dessutom fullständig kontroll på alla företagets mobila enheter. Vi ger er möjlighet att enkelt spärra enheter som har kommit i orätta händer, installera appar och dela ut inställningar till flera användare på samma gång.

Gemensam filhantering

Öka företagets produktivitet och medarbetares möjlighet att samarbeta mer effektivt genom gemensam filhantering där kollegor kan dela dokument, arbeta i projekt samtidigt som vi ger er möjlighet att skapa egna rättigheter för filer och mappar.

Backup – vi säkrar er data

Vår backuplösning är unik i sitt slag då vi gör regelbundna backuper på allt som finns i datorn eller på servern, allt från internetfavoriter till viktiga dokument och bilder. Detta innebär att vi enkelt kan återställa backupen till en ny dator, helt identisk med en kraschad dator.

Helpdesk och självhjälp

När användaren behöver hjälp eller om problem uppstår finns vår helpdesk tillgänglig. I varje användares dator installeras en liten, smart och kundanpassad programvara som hjälper användaren att själv byta lösenord, starta en chatt med supporten och få svar på vanligt förekommande frågor.

Allriskförsäkring

Till all hårdvara vi levererar ingår en allriskförsäkring som innebär att om något händer så blir ni, inom loppet av bara några timmar, ersatta med en ny hårdvara som levereras återställd identiskt såsom enheten såg ut innan olyckan var framme.

E-posthantering

Om ert företag redan har en befintlig e-postleverantör kan NoWorrit hjälpa er med support för er nuvarande leverantörs lösning. Om ni istället är i behov av en kraftfull, trygg e-postlösning, så erbjuder vi även detta som en av byggstenarna i NoWorrit.

Skydd mot virus och attacker

Med dagens ständiga hot från virus-attacker och spam-mail är det viktigt att ha ett bra skydd. Antivirus- och Antispam-skydd ingår självklart i NoWorrit så att ert företag kan vara säkra på att ni alltid 
har ett starkt, uppdaterat skydd.

Logistik och mobilitet

Om problem uppstår på resande fot för en användare finns vår helpdesk tillgängliga för att supporta och agera snabbt. Vi återställer en kraschad dator till en ny, identisk dator med hjälp av er backup och därefter budar vi ut den nya datorn till användaren, oavsett var i Sverige denne befinner sig.

Statusrapporter

Varje månad förser vi er med en fullständig analys av hela ert nätverks status. Där informerar vi om eventuella fel som åtgärdats samt informerar om status på licenser, garantier med mera. Allt för att ge er full transparens kring hälsan på er IT-lösning.

Datorer och servrar

Till våra servicetjänster inom NoWorrit kan vi även leverera hårdvara så som datorer och servrar, allt för att er IT-drift hos oss på Corepart ska bli så komplett och anpassad som möjligt.